Tuesday, June 21, 2011

Bila Terlihat Tahi Bintang..........

             Alhamdullilah aku panjatkan kehadrat Ilahi. Malam tadi mungkin malam yang agak bertuah bagi
saya kerana dapat menyaksikan fenomena tahi bintang. Seingat aku, aku belum pernah menyaksikan lagi fenomena tahi bintang sepanjang hidup aku. Memang cool.


             Kejadian berlaku dalam waktu 2230 - 2300 ketika aku sedang menunggang kapcaiku disebuah kampung berhampiran tempat tinggal aku sambil menikmati angin malam yang sepoi sepoi bahasa. So ape yang aku nak storykan disini, ialah sikap sesetengah orang islam yang memohon hajat ketika terlihat tahi bintang. Hukum memohon hajat bila terlihat tahi bintang ialah haram. Muslim yang melakukan sebegini mesti terlalu banyak sangat tengok DVD ni. Terpengaruh dengan budaya baratlah katakan.

cth pic Tahi Bintang
~Thankz tu Mr Google Image~

             Sebaiknya bila korang terlihat fenomena tahi bintang, korang baca sepotong ayat dibawah ni. Bukan main wish wish hajat. Jangan buat kerja sia - sia, pahala tak dapat, saham dosa pula meningkat.




Amaran Keras: Orang Islam dilarang sama sekali meniru perbuatan orang kafir dengan membuat hajat ketika melihat tahi bintang. Jangan terpengaruh dengan cerita yang disajikan di dalam filem - filem. Sekiranya ada yg pernah melakukannya - hendaklah bersegera bertaubat & tidak lagi mengulangi perbuatan tersebut.

             Allah s.w.t yang sepatutnya menjadi tempat kita memohon hajat, bukan kepada bintang atau sebagainya. Apada...dengan tahi bintang pun nak mintak hajat ker. Dengan tahi send*** korang tak nak lak mintak hajat. Ha3..

0 terjahan:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Deal or No Deal